BarZone

Bartender vagy Startender?

A social media hatása a mai bárközösségre

2018. június 30. - BarZone

151_1_of_1_1.jpg

A XXI. századot meghatározó és teljesen átformáló erőnek tekinthető a social media és bár tehetünk úgy, mintha nem létezne, mégis a létezése érezhető a mindennapjainkban. Elég csak megállni egy buszmegállóban, és megfigyelni, hányan csodálják a körülöttük lévő Világot és hányan görnyednek előre telefonjukat nyomkodva. Segítek, egyre többen. Már az elején szeretném leszögezni, hogy én a pro oldalt erősítem, és bár látom a negatív hatásait, mégis úgy gondolom, hogy korunk nagy találmánya, ami igen is használható értelmes dolgokra.

De mit is takar pontosan a social media fogalma? Ha begépeljük a Google-ba, hogy „what is social media”, a következő választ kapjuk: „websites and applications that enable users to create and share content or to participate in social networking.” Tehát magyarosítva, weboldalak és alkalmazások, amelyek segítik a használójukat, hogy létrehozzanak és megosszanak tartalmakat, avagy, részesei legyenek a közösségi hálónak. Most, hogy tisztáztuk a fogalmakat és bevezettem a mondandómat, ideje rátérni arra, amiről szerettem volna írni, vagyis a social Media hatása a bárközösségre. Merthogy, ugyebár én mégis „csak” egy bartender lennék, így a leghitelesebb az, ha maradok a kis közösségemnél.

Bartender vagy Startender?

A startender egy fogalom, ami az elmúlt években jött létre, és nézhetjük úgy is, hogy a közösségi média terjeszkedésének egy „mellékhatása”. Startendernek nevezzük azt az illetőt a szakmánkban, akit sokat látnak a közösségi hálózaton, ezáltal sokat hallanak róla és így válik „ismertté”. Magyarországon kevésbé elterjedt, de külföldön nagy divatja van a guest bartendingnek, ami azt jelenti, hogy nem a saját bárodban, hanem egy számodra idegen bárban dolgozol egy vagy több estét, de az a műszak rád épül, rólad szól és főleg arról, hogy megismerjenek téged. Nem kell amúgy félreérteni, a startending nem feltétlen rossz dolog, és nem kell, hogy azt jelentse, az adott illetőnek nagyobb a füstje, mint a lángja. Hiszen használhatjuk arra is a „startenderkedést”, hogy magunkat, és ami fontosabb, hogy a bárunkat hirdessük. Illetve, hogy megosszuk egymással a kis titkainkat, praktikáinkat, amit alkalmazunk a báros mindennapokban. Ezáltal önmagunkat, mint brandat is építhetjük, ami viszont egy nagyon fontos dolog manapság.

martini_3_1_of_2.jpg

És akkor rátérhetünk, hogy is van jelen a bartenderek között a social media. Tegye fel a kezét az, aki nem követ egy „példaképet” instagrammon vagy facebookon, vagy aki nem keresett már rá a következő személyekre. Nos, akit egy kicsit is érdekel a szakma, az már minden bizonnyal rákeresett Marian Beke vagy Simone Caporale, netán Erik Lorincz nevére. Ők a szakmánk nagy ikonjai, akiket követünk, és figyeljük, árgus szemekkel, mivel is rukkolnak elő legközelebb. Ha nem használnák a közösségi média adta lehetőségeket, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy ekkora táboruk lenne. Na, de akkor ők is startenderek? Igen. Ők is startenderek. Itt kérek mindenkit, hogy ne keverje össze azokat a személyeket, akik magamutogatók és nincs is igazán mire. Ők nem „startenderek” csak valami önjelölt sztárok, viszont én nyugodt szívvel állíthatom, hogy nem ismerek ilyet a szakmánkban.

Az egész, ami miatt ezt le szerettem volna írni, hogy bátorítsak mindenkit arra, hogy használja a Social Mediát. Persze egészséges kereteken belül, hiszen azzal, hogy megosztunk dolgokat (és itt értelemes dolgokra gondolok), segíthetjük egymás fejlődését és jót tehetünk magunknak is. Hallottam már olyan történetet, hogy volt, akit felkértek egy munkára, csak azért mert koktélos képeket posztolt, és olyan is megesett a közvetlen környezetemben, hogy egy gin márka küldött terméket és eszközöket az illetőknek, mert kirakták a ginjüket Insta story-ba. Természetesen nem árt az óvatosság, nem szabad mindenfélét megosztani, csak azért, mert az eszünkbe jut, mivel akkor pont az ellenkezőjét érhetjük el.

Te mennyire használod a social mediát a mindennapjaidban? Illetve mennyire érdekel, hogy a híresebb bartenderek mit osztanak meg? Ne habozz, és oszd meg velem a véleményed!

A bejegyzés trackback címe:

https://barzone.blog.hu/api/trackback/id/tr5014084527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása